måndag 24 november 2014

Tomt

Men vilket skitväder - på ren svenska. Regn och åter regn. Var det tomt i Almoån på vatten under hela sommaren, så är det desto mer nu. Skönt för de stackars fiskarna, men det räcker nu!

Nu är det tomt i Församlingshemmet. Lite småplock, men tomt på allt som tidigare vittnade om olika föreningsaktiviteter. Sorgligt.

Tiden börjar skena nu tycker jag. Jag hade tänkt göra så mycket till 1:a advent, men jag vet inte när det ska bli tid till det. Jag får nog skjuta upp en del till 2:a advent och förmodligen går det lika bra det.
Distriktssköterskan ringde idag och talade om att nu har vaccinet mot lunginflammation kommit till läkarstationen så den sprutan ska jag och maken ta på torsdag när vi ändå är i Leksand.

Så vill jag också passa på att uppmana mina läsare att rösta på gamla katten Nils i tävlingen "Årets Lussekatt". Man ska skicka ett SMS till nummer 72023 och skriva: LUSSE (mellanrum) 346 (mellanrum) Sitt egen namn och adress. Det vore ju kul om han fick en utmärkelse på ålderns höst. Och jag tycker i alla fall att han är tillräckligt fin för den utmärkelsen.
Söta gamla Nisse
  • "Rädsla kan inte finnas utan hopp, ej heller hopp utan rädsla." Baruch Spinoza 1632 - 1677. Nederländsk filosof.
Vi hörs!

1 kommentar: