söndag 9 november 2014

Ännu mera arbetslust

I går orkade jag inte skriva nåt. När jag vaknade, så fanns det fortfarande kvar av den där arbetslusten, så jag bestämde mig för att ta tillvara det som fanns kvar.
Det blev 3 surdegslimpor, 2 mjuka kakor varav den ena fick gå till hönsen eftersom den blev en rejäl flopp (nytt recept) Det skulle vara både päron och färsk ingefära i den men smaken var inte god och konsistensen blev stabbig. Den andra - en morotskaka - blev desto bättre. Sen avslutade jag det hela med en äppelpaj som vi ska ha till kaffet idag på Fars dag.

Jag ställde ut soppåsen på verandan för att ta hand om den lite senare, men när jag skulle ställa ut morotskakan på verandan för avsvalning, så var det en okänd katt därinne som hade ätit hål på soppåsen och spridit ut innehållet på golvet. Katten hade gått in genom katten Nils´ lucka. Gissa vad jag kallade katten?
Inte några vackra ord i alla fall. Sen stängde jag Nils´ ingång och sopade upp och så bestämde jag mig för att det fick vara bra för den dan. Sen tog arbetslusten slut.
Jag städade upp efter mig i köket och sen blev det fåtöljen och "Kalle Moraeus med flera" och till sist lite "Morden i Midsomer"

               

  • "Geniet är en galning som förmår att klä sin galenskap i vackra ord och sina hallucinationer i brokiga bilder." Hans Lohberger 1920 - 1979. Österrikisk skriftställare
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar