torsdag 20 november 2014

Beundransvärt...eller bara omtanke

I går skrev jag om att jag skicka ut en del av mina julbrev med vanlig post. Min granne Göran tycker det är beundransvärt och det känns ju väldigt fint. Sanningen är den att några av de som får vanlig post är två släktingar. Den ena är 93 år och den andra är 87 år. Båda skriver själva kort och skickar och jag vet att de alltid uppskattar en skriven hälsning.
Vi har ju också en riktig kreatör här i byn - Susanne i Pilgården - som tillverkar fantastiskt fina kort. Att då lägga in mitt julbrev i ett av hennes  egentillverkade kort - det känns väldigt bra och jag vet att det kommer att uppskattas av de som får dem.
Visst skulle man bli glad åt ett sånt här kort?
  • "Att skapa utan att sprida det vidare, är lika meningslöst som att tala utan att någon hör." Anne Grete Preus 1957 -. Norsk sångerska och musiker
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar