tisdag 4 november 2014

Nu blev det ljust

Nu är jag klar vid tandläkaren! I dag var jag på en sista koll av bryggorna och för att ta bort tandsten. Nu hoppas jag det dröjer ett tag tills det blir dags för ett återbesök. Bryggorna satt i alla fall som berget, sa tandläkaren och det känns ju tryggt. Ja, jag är väldigt nöjd.

Direkt efter tandläkarbesöket åkte jag till Björkbacken för väntjänst. Vädret verkade ha tagit ut sin rätt hos dom gamla för många orkade inte alls gå på gymnastik och frågesport, utan de ville bara sitta på sina rum. Ja, vad ska man göra? Det går ju inte att tvinga dem heller. De är ju vuxna individer med egna viljor. Det måste få vara tillåtet att sitta och kura på rummet också.
En liten men tapper skara hade ändå kommit och det är ju trevligt att det inte är alldeles tomt.

Maken har, tillsammans med en granne, jobbat med att få till ytterbelysning på vårt långa uthus. Nu lyser det så fint. Känns riktigt skönt inför vintern.
Utomhusbelysning Alfred
  • "Den som vandrar i mörker, snubblar lätt."  Japanskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar