söndag 2 november 2014

Söndagsmiddag

På IKEA sålde dom hyacinter. Jag som är svag för doften och blomman som helhet, var ju "tvungen" att köpa mig några. Det blev 3 st vita som nu står ute på den inbyggda verandan. Kanske får jag ta in dom i rumsvärmen ett par dagar så de börjar växa lite mer men jag tror att dom trivs därute i svalen.

I dag gjorde jag Pulled pork från grunden. Jag hade köpt en bit benfri fläskkarré som jag lade i en lergryta. I receptet stod att man skulle göra en sås av äppeljuice, tomatketchup, salt, malen koriander och malen spiskummin samt en paprikapasta som heter chipotle. Man skalar en gul lök och skär i bitar samt 3 vitlökar som hackas. Löken läggs i grytan tillsammans med köttet och över detta häller man såsen. Locket ska läggas på och sen in i ugnen på 150 grader i 4 timmar sen är det bara att ta ut grytan och dela köttet med ett par gafflar och blanda det med såsen i grytan. Jättegott!!! I dag serverade jag köttet tillsammans med potatismos. Det blev en riktigt smaskig söndagsmiddag.

Det här var ju så enkelt så nu måste jag snart prova att göra samma sak fast med älgkött.


  • "När jag misslyckas som far eller make, hjälper alltid en leksak eller en diamant." Shahrukh Khan född 1965. Indisk skådespelare som kallas The King of Bollywood eller bara the King.
Vi hörs!

1 kommentar: