fredag 7 november 2014

Lite ljusare


I dag snöade det lite fint. Det ligger fortfarande en tunn hinna på taken och på gräsmattan, men den är på väg bort. Lite synd faktiskt, för hur det än är så blir det något ljusare när det är vitt på backen.
Två av de handarbeten som jag haft på gång, är nu klara. Det är den blå flickan som serverar och en ängel. Åtminstone ängeln ska lämnas till syföreningens auktion den andra tror jag att jag behåller själv.

Ängel med pärldiadem
I kungens granna slott stor stora stora kök
det finns en liten liten liten piga
hon alltid har så brått för där är så mycket stök
och jämt ska hon för alla vackert niga.
Och bannor utav alla hon måste ta emot
för jämt är lilla näsan så rysligt svart av sot
Och tidigast av alla hon stiger ur sin säng
och sedan så går dagen lång uti ett enda fläng.
Jag tog och bakade lite idag också, till syföreningens försäljning. Det blev 3 sorters kakor. Senare blir det saffransskorpor men idag gjorde jag en sats med kardemummaskorpor åt oss själva.
Jag undrar om det var arbetslust i den där sprutan som jag fick i går?

  • "Alla tänker på att förändra världen, men ingen tänker på att förändra sig själv." Count Lev Nikolayevich Tolstoy ( Leo Tolstoy) 1828 - 1910. Rysk författare.
Vi hörs


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar