lördag 22 november 2014

Auktion

Nu är auktionen slut och jag är ganska trött. Trött på ett skönt sätt. Det kom riktigt mycket folk och det känns väldigt bra. Medelåldern är ju hög förstås men det gör absolut ingenting. Vår präst David Edman hade sin fru och två små barn med sig och den lilla flickan (kanske 3 år) sa högt och tydligt "Pappa, det är bara gamla människor här". Ett konstaterande som var alldeles sant.
Än vet vi inte hur mycket vi fick in men det såg lovande ut i alla fall.
På måndag gör vi det sista arbetspasset för den här säsongen och så börjar vi på ny kula i januari nästa år - och då uppe i Prästgården.

I morgon har jag återigen en kyrklig uppgift. Jag ska läsa text och be förbön i högmässan. Det är Väntjänsten som är gudstjänstgrupp och de andra ville hellre baka och koka kaffe.

Nu ska jag bara få i mig lite kvällsmat och sen bara slappa. Skönt!
  • "För den som tror behövs inga bevis, för den som inte tror finns inga." C.S Lewis 1898 - 1963. Irländsk författare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar