torsdag 17 december 2015

Omslag

Det blev en liten tur till Borlänge idag. Jag behövde inte handla åt svärfar idag, dottern skulle göra det.
Det blev ett kort besök på IKEA, Blomsterlandet och Ica på kupolen. Det regnade riktigt ordentligt och när jag svängde in på skogsvägen vid Grytnäs mot Alvik/Almo, så var det rejält halt. I backarna vid Räckse var det ren glansis. Otäckt.

Väl hemma så började jag städa undan lite. En del julpynt plockade jag också fram men jag märker att det blir mindre och mindre med sådant. En del tomtar vill jag ändå ha framme.
I morgon blir det lite mer som ska fram och sen ska jag nog ta fram granen. Vi får väl se.
Den här bilden är från igår. Då var det
-8 grader och sol. Idag var det 0 grader
och regn.
  • " Endast de med rena hjärtan kan göra en god soppa." Ludwig van Beethoven 1770 - 1827. Tysk/Österikisk kompositör
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar