fredag 4 december 2015

I väntan på stormen Helga

Sådär ja. Nu har mina fina julgardiner kommit upp och jag kunde till och med få fönstren putsade innan. Nu väntas en ny storm in över Sverige, men som tur är - för oss - så tar syd- väst och mellansverige emot det värsta. Det hade dock börjat falla lite nederbörd när jag var ut efter tidningen i morse.

Maken har gått iväg på en "inspektionsrunda" till avloppsgrävningarna och jag ska klä på mig och ta en liten morgonpromenad. Väl hemma igen tänkte jag börja göra lite julgodis. Jag ska börja med Whiskytryffel, fortsätta med Toffifee och så avsluta med Citrongelebitar.

Hjärtegoda whiskytryfflar – godis för vuxna!
Whiskytryffel
Kolan består av en kolabotten med en hasselnöt i och ett överdrag av nougat. En klick mörk choklad pryder toppen.
Hemgjord Toffifee
Citronsyrliga bitar rullade i strösocker.
Citrongelé



  • "Allt är vackert som ses med kärlekens ögon."
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar