tisdag 29 december 2015

Kyligt

Termometern visade på minus 8 grader i går förmiddag när jag började min promenad. Jag tänkte gå Masesgattu, fram till den stora stenen vid "vägkorsningen", och sen vända och gå tillbaka.
När jag väl kom till stenen så kändes det så skönt med frisk luft och begynnande solsken, så jag beslutade mig för att gå hela vägen runt - förbi Sågen.

Det var skönt men det kändes lite kallt på låren trots att jag hade långbyxor. När jag kom hem och tog av mig för att gå in i duschen så visade det sig att framsidan av låren var alldeles knallröda. Efter en varm dusch och frotterande med handduk, så började blodcirkulationen komma tillbaka. Ytterligare en läxa är lärd; att ha vindtäta byxor eller liknande på vid temperaturer under - 5 grader.

Vackert var det i alla fall och det var gott med en kopp kaffe i fåtöljen efteråt.
När kvällen sen kom, så visade temperaturen på - 12 grader. Med stjärnklar himmel och fullmåne, så var det en otroligt vacker kväll.

Masesgattu
 
 
Skogsvägen från stora stenen. Inte ett spår.....
 
...förutom enstaka rävspår


  • "Framtiden har väntat länge nog. Om vi inte tar hand om den gör nån annan det." Adlai Stevenson 1900 - 1965. Amerikansk politiker.
Vi hörs!

2 kommentarer:

  1. Trevlig hälsning från lite vinter. Grattis att den nu har kommit!

    SvaraRadera
  2. För oss "gamlingar" så är det alldeles lagom med snö men för barnen gissar jag att det är för lite. Tur det finns snökanoner i Granberget.

    SvaraRadera