lördag 5 december 2015

Lördag

Ja, som jag sa i  ett tidigare inlägg, så berörs vi inte så värst av de stormar som hittills kommit in över Sverige. Helga, som orsakade en hel del skador och problem söderut, berörde oss inte värst. Skönt det.
Jag ägnade gårdagen åt att göra godis. Whiskytryffeln och Toffifeen blev bra och det blev i och för sig citrongodiset också men det var ett skit att hålla på med. "Häll smeten i en oljad form, låt stelna och stjälp upp och skär sen i bitar". Det låter ju enkelt, men stjälpa upp det gick inte utan det var bara att ta en stekspade och försöka få ur gelemassan som var väldigt oljig och klibbig. Nåväl, envis som  jag är så blev det skurna bitar till slut och smaken - ja se den var det inget fel på alls.

Nu på förmiddagen blir det en sats med matbröd, sen ska jag titta igenom den förbön som jag skrivit ner och ska leda vid morgodagens söndagsmässa, då Församlingsrådet är Gudstjänstgrupp.

  
  • "En droppe droppad i Livets älv  har ingen kraft att flyta själv.  Det ställs ett krav på varje droppe;  Hjälp till att hålla de andra oppe!"  Tage Danielsson 1928 - 1985. Svensk författare, poet, manusförfattare, skådespelare, filmregissör och komiker.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar