söndag 13 december 2015

Lite mat och bak

Nu har vi äntligen fått lite kyla. I alla fall runt -5-8 grader. Få se hur länge det håller i sig.
Jag hade tagit fram köttfärs från frysen i går så idag var det bara att sätta igång och göra köttbullarna. Jag använder fläskfärs och älgfärs blandat och det brukar bli riktigt bra. Idag provade jag en ny grej. Jag blandade ihop smeten som vanligt och sen stoppade jag i den i en spritspåse som jag klippt ett hål i nertill. Sen var det bara att trycka ut "pluppar" som jag la i en långpanna. In i ugnen 175 grader i 10 minuter och till sist så la jag dom i en stekpanna och stekte på för att få färg. Det gick riktigt bra. Köttbullarna höll ihop på ett bra sätt. Nu ligger dom i frysen.

När jag ändå hade ugnen på, så bakade jag 2 Pomeranslimpor. Dom blev lite mörka ovanpå men det gör inte så mycket. Dom ligger också i frysen.

Dottern med sambo kom förbi och gjorde oss sällskap vid lunchen. De hade med sig en ny färgskrivare som jag ringt och beställa av dottern. Det passade bra idag eftersom hon var på Clas Olssons och jobbade (och så har hon 15% rabatt). Nu ska den installeras men det fär bli i morgon det.
  • "När det är som mörkast, kan det bara bli ljusare".
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar