lördag 19 december 2015

Granen klädd

I dag så klädde jag julgranen. Efter att vi möblerade om i vårt TV-rum, så har vi inte plats för granen utan vi har den ute på verandan istället. Det blev riktigt mysigt.
Det ser lite inbjudande ut - hoppas jag
 
Jag tog också och städade av lite i köket. Ni vet torkade ovanpå köksskåpen och diskade av det som står där. Det är skönt att ha det gjort och nog tycker jag att det skiner lite extra av de fina Gustavsbergskrukorna som står där uppe.
Tyvärr så har det inte blivit någon promenad på ett par dagar. Jag är lite rädd för halkan. Det är rena glansisen på en del ställen.

I går blev det inte så mycket. Jag bakade några saffranslängder och en halv sats med mandelmusslor. Ni vet sådana där som man kan fylla upp med en klick grädde och lite sylt.
Sen kom min kusin Mats och hälsade på så vi blev sittandes och pratade och tittade på gamla kort. Väldigt trevligt.
Inne på verandan är det juligt men inte ute
Lilla tomten får sitta på ett fårskinn så
han inte blir kall om stjärten.
 
  • "Djupt i mörkret mellan stjärnorna, mitt i den yttersta ensamheten, är människohjärtanen alltid tillsammans." Hans Borli 1918 - 1989. Norsk författare
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar