torsdag 3 december 2015

Frisk luft

Ja, så här glad blir man av att vara ute på morgonpromenad. Det är jag och vår sonhustru Malin som gjorde ett litet stopp på "Kullbron" under vår promenad runt Brändbergs.
Promenaden är inte speciellt lång - 1,7 kilometer, men jag känner att jag måste börja lite lätt. Redan nu tycker jag att jag känner mig piggare. Om det beror på att förkylningen är på väg att ge sig eller om det är den friska luften - kanske båda delarna.

Att "gamlen" börjar att smyga sig på, upptäckte jag igår. Fick ett telefonsamtal från asylboendet om en kvinna som måste in till barnmorskan i Leksand kl. 11.00. "Jag kan ta det", sa jag - och hade alldeles glömt bort att jag skulle på oppsittu hos Elsa. Ja, så kan det gå. Nu äntligen fick jag i alla fall några datum framåt i tiden för den här kvinnan. Ända fram till i början av januari - sen är det dags för henne att föda. Spännande!
  • "En kopp kaffe kan vara början på en lång vänskap."
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar