söndag 6 december 2015

Blåst och struvor

Stormen Helga gäckar oss. Nu blåser det faktiskt riktigt ordentligt här i Almo och värre ska det bli enligt SMHI. Vi kan bara hoppas att skogen klarar sig.
Jag väntar i alla fall med att ta morgonpromenaden till eftermiddagen, det skulle bli uppehållsväder då.

Under gårdagen hängav jag mig åt tvätt, lite städning och lite bakning. Det blev matbröd och så struvor.
Struvor är kul att baka men det blir fett överallt och trots fläkten så tycker jag det luktar frityr överallt. Nu blev det en burk till oss härhemma och en liten burk till svärfar och svärmor. Nu ska jag försöka hitta en dag när jag och barnbarnen kan baka pepparkakor. Dom har börjat fråga - i alla fall Yavanna och Noah. Vi får se om Edvin kommer med. Jag kan förstå om han hoppar över eftersom han har så långa skoldagar. Vi får se hur det blir.

2006 - Edvin och farfar hjälps åt med figurerna

  • "Livet är så olikt teorin."  Anthony Trollope 1815 - 1882. Engelsk författare
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar