tisdag 15 december 2015

Frost

Ladudörr
I morse var det kallt. Minus 12 grader, men det var så vackert och jag var i behov av lingonris, så jag och sonhustrun tog en promenad upp till skogen. Det riktigt värkte i låren av kylan när vi varit ute en stund. Lingonris plockade jag och så tog jag några bilder på den vackra frosten.

Efter förmiddagskaffe åkte jag in till vårdcentralen med Senam och maken. Dom var mycket förundrade över att det glittrade i träden som det gjorde och dom filmade med telefonen för att kunna skicka hem till sina föräldrar i Damaskus.
Nu har jag - förutom att jag pratat med kyrkan om bensinersättning - tagit kontakt med det bolag som driver asylboendet i Siljansnäs. Dom har inte svarat ännu och det ska bli spännande att se om dom svarar över huvud taget. Får jag inget besked, så ser jag mig tvingad att sluta eftersom det kostar mig för mycket att fortsätta så här.
  • "Den som fällde trädet tänkte inte på att även dess skugga försvann." Kinesiskt ordspråk
Vi hörs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar