lördag 15 mars 2014

Vita renar

I morse vaknade jag av att det var så ljust inne i sovrummet. Solen sken och det var alldeles vitt på backen. Det var fantastiskt vackert. Efter en stund så började maken på att tala om att jaktlaget skulle utrota alla vita renar, och då förstod jag att det var dags att ge honom ett glas juice. Efter att han druckit ur glaset och fått i sig lite frukost, så hade han slagit bort alla tankar på de vita renarna. Skönt.
Eftersom jag var lite uppe i varv så tog jag och gjorde en sats Delikatesskorpor och lite Siktkakor. Det var egentligen synd att inte vara utomhus när det var så fint väder, men det blåste ganska kallt så det var lika skönt att vara inne och se solen utanför fönstret.

På eftermiddagen var det skidåkning - ja jag kollade lite på förmiddagen också. Då var det skönt att sitta i soffan, handarbeta och lyssna på TV:n.

Nu i skrivandets stund, så kom det en notis på min iPhone att ryska trupper försökt inta en ny region i Ukraina. Man kan ju undra vad det ska bli av det hela. Lite otäckt är det.


  • "När alla ryssars tsar, befälhavaren över 3 miljoner gardister, kavallerister, fotsoldater och kosacker, inleder vänskapliga samtal om broderskärlek är det dags för hederliga människor att se över kanonerna." Lord Curzon 1859 - 1925. Engelsk politiker
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar