tisdag 18 mars 2014

Kataloger

Kataloger, kataloger och ännu mer kataloger. I brevlådan hittar jag nästan varje dag nya kataloger från olika företag. Jag har blivit så blasé att jag inte ens öppnar plasten på dom, utan kastar dom direkt i skräpet.
Jag kommer ihåg när jag var nybliven mamma i slutet av 1960-talet. När katalogen från Ellos kom så var det ju fest. Att sitta i lugn och ro och titta på både kläder och leksaker och sen eventuellt beställa. Då kom det 2 kataloger om året. En vår/sommar och en höst/vinter.
I omklädningsrummet efter träningen i dag, så pratade vi lite om näthandel. Hur/om den tar kunder från de vanliga fysiska butikerna. En av tjejerna berättade att det är vanligt att folk kommer in i affären för att prova ut en storlek, för att sen gå hem och beställa den - till ett något billigare pris - på nätet.
Ja, jag måste erkänna att jag gärna beställer på nätet. I alla fall när det gäller en del kläder. Bland det värsta jag vet är att gå in i en affär och prova. Man blir både svettig och på dåligt humör. Provrummen är så små och ska man ha en ny storlek att prova, ja då måste man klä på sig för att gå ut och leta efter den. Sen tillbaka, ta av kläderna igen och så prova.

Efter träningen handlade jag en del (mat) sen hem, bara för att mötas av att maken ligger på golvet i köket. Okontaktbar. Som tur var hade jag en spruta med glukos-lösning kvar, som jag kunde ge honom och efter en kvart, så var han nästan som vanligt igen.

  • "Vad är det för nytta av att klä sig efter senaste modet - man liknar ju sig själv i alla fall?" Robert Storm Petersen 1882 - 1949. Dansk skämttecknare. 
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar