söndag 2 mars 2014

Gröna piller

När jag höll på med maten i dag, så ringde det på dörren och utanför så står vår granne Göran. Göran hade läst min blogg där jag talar om mina magproblem och han hade med sig en karta med gröna piller. "Pudin Hara" heter dom och jag sökte på nätet och hittade några engelska sidor. Bland annat står det att innehållet i dessa piller;
 "ger en snabb och pålitlig lindring av magsjukdomar, gaser, och matsmältningsbesvär. Förstärkta med extra godhet mynta (pudina) för omedelbar verkan. Pudin Hara är helt naturliga och säkra, vilket ger snabb lindring utan biverkningar".  

Dessa tabletter - och även en flytande variant - används bland annat i ayurvediska behandlingar som förekommer i bland annat Indien.
Jag har tagit en och nu hoppas jag att det ska märkas på min mage. Om det gör det, så kommer grannen Göran att få med sig en beställning när han senare i höst, åker tillbaka till Indien.

Vasaloppet har körts och maken har suttit klistrad framför TV:n. Själv tog jag lite sovmorgon tillsammans med katten Nils och efter en dusch så satte jag mig i soffan och handarbetade samtidigt som jag lyssnade på nyheterna från Ryssland och så naturligtvis Vasaloppet.
John Kristian Dahl vinner Vasaloppet. Foto: Ulf Palm, TT.
John Christian Dahl - årets segrare i Vasaloppet
  • "Jag har alltid haft stort intellektuellt nöje av att förhandla med ryssarna. Man möts på mitten för att konstatera att det finns två mittpunkter: mitten och en rysk mitt." Charles de Gaulle 1890 - 1970. Fransk general och statsman
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar