söndag 16 mars 2014

Pelargoner och broderier

Återigen en strålande dag. Lite snålkallt är det, men ljust och fint. Förmiddagen gick åt att plocka med blommor. De pelargoner som nu kryat på sig ute i blomrummet, får flytta in. Dom ställs i söderfönster där ljuset - i alla fall såna här dagar - är perfekt.
Tomatplantorna har fått flytta ut i blomrummet däremot. De ska inte växa för fort utan nu ska de få ta det lite lugnt och växa sig kraftiga i stället för långa och rangliga.
Ja, det är lite pyssel men det är kul. Inspirerande att se när det händer nånting och att det verkar fungera.

Kul (till en viss gräns) och pyssligt har det varit att sy den kudde som jag började med i oktober förra året. Det blir ganska tjatigt att sy med bara en färg hela tiden men jag tror den blir bra när den blir riktigt färdig. Som tur är har jag haft en del andra objekt samtidigt, så man får bryta av det entoniga. Nu ska jag bara försöka hitta ett bra tyg till baksidan och sen ska den sys ihop.

Om några dagar så åker min syster till Azorerna. Jag är riktigt avundsjuk. Jag och maken var där för 5 år sedan och det var en fantastisk ö. Vi var på Sao Miguel och fick uppleva en riktig sagoö där det finns stora naturkrafter under jorden och mycket vackert ovan jord. 
Parken Terra Nostra
Det gula är vatten med mkt hög järnhalt
  • "Lev för all lära så lär du dig leva." Portugisiskt ordspråk
Vi hörs!




1 kommentar: