torsdag 20 mars 2014

Vilket väder!

När jag tog den här bilden i förmiddags, så var det minus 1 grad men det regnade ganska ordentligt.
Maken skottade undan en del men snön var ju väldigt tung. Fortsätter det här milda vädret så smälter den ju bort i alla fall.
Jag var inte på träning i dag eftersom jag var osäker på hur vägarna skulle se ut i morse. Snön vräkte ju ner när jag gick och la mig så jag tog och avbokade min tid.
Vi åkte emellertid in till Tibble och vägen var ju plogad men bitvis halt och riktigt vinterväglag. Den som redan bytt till sommardäck kanske fick sig en tankeställare.
Det känns ju så onödigt när det kommer snö så här efter att det varit en period med både varmt och torrt väder, men det är ju bättre att det kommer nu i mars än fram emot maj.

I dag med posten så fick jag ett brev och kan ni tänka er... det var LÖN! 279 svenska friska kronor, rätt in på bankkontot. Det var Mötesarvode från Svenska kyrkan. Alltid något som fan sa när han såg Åmål.
Nu på eftermiddagen ringde sonhustrun och bjöd dit mig och maken på middag så det går nog ihop sig den här veckan också.
  • "Då man tittar i en kvinnas handväska, inser man att pengar inte är allt." 
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar