fredag 7 mars 2014

En liten rymling

I förmiddags ringde telefonen och Yavanna frågade om hon fick komma till mig. Det var väl klart att hon fick. Mamma följde med och vi bestämde att hon skulle komma tillbaka vid lunch så skulle vi äta tillsammans. Jag hade bakat  en sats med skorpor och höll nu på med ett nytt recept på lax i ugn med ugnsbakade grönsaker och citronsås. Naturligtvis ville Yavanna hjälpa till, men efter en stund kom hon underfund med att hon skulle titta på en film i stället.

Hon kom ut i köket och hjälpte mig att duka och när mamma så kom så åt vi. Laxen var jättegod, så nu har jag ytterligare ett recept på lax som är riktigt bra.
Efter lunchen så tog vi och sydde på hennes lilla handarbete - hästen, men när farfar kom in och vi hade fikat, så ville hon spela kort med honom.

Mamma kom och skulle hämta hem henne men det gick inte alls så mamma fick åka och handla ensam. Pojkarna hade kommit hem från skolan och de ville inte att hon skulle vara hemma och bråka med dom, så då fick hon vara kvar en stund till. Då lekte hon "inte snudda golvet" och sprang så mattorna flög runt golvet. Uj,uj,uj vilken energi. Tänk om man hade 1/3 del av den. Hon berättade också att hon hade rymt hemifrån, men att mamma fick följa med henne till farmors gård.

Innan Yavanna dök upp, så tog jag en kort promenad i trädgården. Jag klippte av lite grenar från Paradisäppelträdet och satt i vas och sen fotade jag lite vårtecken. Alltid lika roligt!
Det säkraste vårtecknet-maken sågar ved
Den röda Julrosen är senare än den vita.......

...som redan blommar


nånting som jag satte ner i höstas. Spännande att se om det
får vara i fred för Rådjuren.

Tulpaner
Nu håller det på att blåsa upp. I fjällen skulle det bli stormstyrkor i natt så vi får väl också en släng av det hela. Skönt att få vara inomhus.
  • "Var inte ängsliga för mig, jag klarar mig alltid." Pippi Långstrump (Astrid Lindgren 1907 - 2002. Svensk barnboks-sångtext och manusförfattare)
Vi hörs!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar