söndag 23 mars 2014

En lukt av vår

Söndag igen, och ett väder som liknar vår. Ena stunden solsken och i nästa snö/regn.
Var ut ett ärende strax efter att det kommit en regnskur och det luktar vår nu också.
Annars så har jag mest varit inomhus och städat. Jag fick lite blodad tand när det blev så fint i badrumsskåpet, så nu har jag gått igenom flera skåp. Slängt en del och lagt ut en del i ladan till loppiset.
"lådingilingar"
Jag hade förberett lunchen så det var bara att skala- och koka potatis och koka sås. I dag blev det Revbensspjäll och dottern var här. Hennes sambo är på jobb i Bratislava så hon var ensam hemma.
Eftermiddagen gick åt att vila lite tillsammans med Hypnos, eller John Blund om ni så vill. Inte helt fel, och nu är jag stärkt inför en vecka med mycket aktiviteter. Syförening, Träning, Väntjänst, Kyrkomöte, Mora-besök, Blomsterkurs och avtackning av prästen Peter Lundkvist i kyrkan.

  • "Det är många som svimmar när de får rynkor. De får en chock när de ser sig i spegeln." Camilla 9 år ur boken "Barns tankar om mormor och morfar och farmor och farfar"
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar