måndag 24 mars 2014

Vårstädning

I dag var det dags att börja fixa lite i trädgården. Jag började med rabatterna framför huset. Klippte ner riset från de perenner som blommade i höstas och räfsade bort det lövtäcke som vi lade över landen. Det börjar så smått spira bland det nerklippta riset. Pioner och andra vårblommande växter har redan förberett sig och visar att de är på gång.
En liten minipensé tittade upp i en av rabatterna, annars är det mest tulpanblad som visar sig.

Jag fick hjälp av Yavanna. Hon klippte av torra stjälkar och krattade med sin kratta. Vi plockade ägg och jobbade så vi blev riktigt fikasugna. Yavanna drack saft och åt glass och jag drack kaffe och tog en skorpa.

Jag passade på att klippa ner mina Clematisar också. De kommer så fint med bladskott som visar sig. Rosorna ska jag vänta med. Det är lite tidigt än.
Det skulle ju bli fint väder hela veckan, så jag ska försöka ta resten av trädgården också. Skönt att man kan dela upp arbetet.

  • "Arbete har en bitter rot och en söt frukt." Svenskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar