fredag 21 mars 2014

Vårkänslor - igen

Så där ja. Nu spirar livsandarna igen. Efter ett par dagar med skitväder, så strålar solen. Snön försvann riktigt snabbt och tack vare blåsten, så har det torkat upp bra också.

Som brukligt är med mig, så fick jag lite städlust när solen började skina. Tog itu med  ett av badrumsskåpen och upptäckte att det skulle ha varit bra med små lådor att ha alla småprylar i. Sagt och gjort. In till datorn och titta om det fanns några på Clas Olssons - och det fanns det. Ringde till makens kusin Christer och frågade om han ville bjuda på en kopp kaffe och så for vi. Jag fikade tillsammans med "gubbarna" och sen åkte jag - först till Gundhes trädgård och sen till det som egentligen var mitt mål - Clas Olsson.
Jag köpte 3 krukor med penséer .........
....2 krukor med påskliljor och 2 krukor med krokus till verandan. 
Medan maken fixade pannkakorna till lunch, så gjorde jag i ordning i badrumsskåpet och hängde ut tvätt.
Så här fint blev det i badrumsskåpet
Nu har jag plockat fram sålådor, för i morgon ska jag vara ute i blomrummet under förmiddagen och så frön.
Jag har tagit fram äkta grekisk oregano och blomkål samt astrar och lite andra blommor, som jag inte kommer i håg namnen på just nu. Nu ni, börjar vårkänslorna komma!

  • "En dag kommer kanske maskinerna att kunna tänka, men fantasi får de aldrig." Theodor Heuss 1884 - 1963. Tysk politiker och den förste förbundspresidenten i Förbundsrepubliken Tyskland.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar