lördag 8 mars 2014

Premiär

I dag var det premiär för fika ute på verandan. Solen sken fantastiskt och efter lite dammsugning och en ren matta, så var det härligt att sitta i solen med en kopp kaffe. Det kändes också som läge att ta undan de små granarna som jag haft som dekoration. De barrade!!! Nu står det en vas med fastlagsris på bordet i stället.
Nästa vecka tänkte jag eventuellt köpa några violer eller penséer och sätta i små krukor och ha på fönsterbänken.
Katten Nils njuter också i solskenet.
Jag var också runt i trädgården och tittade på mina rosbuskar och det ser ut att alla har klarat sig. En - Hurdalsrosen verkar emellertid lite halvledsen. Kanske måste den flyttas? Jag ska försöka hitta ett ställe åt den. Lite svårt för den kan bli stor. Samtidigt som det känns jobbigt att flytta en stor ros, så blev det faktiskt läge att sätta upp en form av "öppet lusthus". Det fanns på IKEA och det såg riktigt bra ut. Frågan är bara hur man ska göra med tak? Det tål att tänka på. Vi får se vad det blir av det hela
Visar bild.JPG
Nåt sånt här. Inte så högt men......ja, vi får se
Barnbarnen kom hit idag. Pojkarna hjälpte farfar att klyva ved och sen köra in den i vedboden och trava. Yavanna satt och pratade med mig och talade om att de var jääääättesugna på glass! Det fick bli en lite pinnglass då, även det premiär för i år. De hade fått ut sina cyklar och skateboards, även studsmattan hade kommit ut. Nu vill vi definitivt inte ha nåt bakslag på snön!
  • "Ett ungt träd böjer sig, ett gammalt knäcks." Ordspråk från Israel
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar