måndag 31 mars 2014

Stress



Jag längtar bort till en sandstrand med bad och sol/värme. Det bara kom över mig sådär. Det känns som det är mycket här hemma nu, både på dag- och kvällstid. Från och med vecka 15 så ska jag se till att inte boka upp mig på så mycket utan bara vara.
I kväll ska jag på ett årsmöte i Leksand. Det är de Hörselskadades förening i Leksand, som har hört av sig och frågat om jag kan vara mötesordförande.Och....."javisst" sa jag, "det går väl bra" så nu ska jag läsa in mig på deras dagordning och deras verksamhetsberättelse sen bär det i väg till Leksand. Hoppas det går att hålla mötet kort. Jag är ingen vän av utdragna möten  men det är 24 punkter på dagordningen, så vi får väl se. När jag satt och skrev på den här bloggen och var precis här, så hördes konstiga ljud från övervåningen. Jag springer upp och där ligger maken i koma och krampar. Sockersprutorna är slut och det fanns inga hemma på Apoteket när jag skulle hämta idag. Nu väntar jag på ambulansen. Det blir nog inget möte för mig klockan 18.00.
I morgon är i alla fall en helledig dag. Då ska jag bara njuta.
  • "Ambition är den misslyckades sista tillflykt." Oscar Wilde 1854 - 1900. Brittisk författare och samhällskritiker.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar