torsdag 6 mars 2014

Lycka

I bland kan jag känna en ilning av lycka utan egentlig anledning. I dag när jag åkte från Tibble in mot Leksand för att handla, så precis när jag passerade Limsjön, så kändes det så där varmt och skönt inne i bröstet. Varför vet jag inte. Kanske hade träningen lockat fram ett gäng med endorfiner eller också så var det åsynen av Limsjön där isen såg ut att vara på väg att ge upp som gjorde det. Jag vet inte. Jag vet bara att precis där så kände jag mig väldigt lycklig.

Många kanske tycker att det inte är nåt speciellt att känna så där, men eftersom jag äter antidepressiv medicin (efter mina två djup-dippar) så är det väldigt svårt att känna riktig glädje eller riktig sorg. Tabletterna gör att mitt mentala status ligger  så här___________________________.
Visst är det bra men det känns lite konstigt eftersom man vet att vissa saker gör en riktigt ledsen och andra saker kan göra en riktigt glad.
Nåväl, det viktigaste för mig är att jag mår bra, och när det då ibland känns så där varmt inombords ja, då får man vara väldigt tacksam.
  • "Hemligheten med lycka är att vara vän med sig själv." Bernard le Bovier de Fontenelle 1657 - 1757. Fransk författare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar