torsdag 26 juli 2012

Sommardag

Ser ni? Blå himmel. Det har varit en underbart skön dag. En riktig sommardag. Efter en förmiddag med träning och matinköp åt mina svärföräldrar, så kunde jag och maken lägga oss i varsin solstol och njuta. Maken tyckte till och med att det blev för varmt så han gick in i stället. Säg den dag när vi tyckte det senast.
Hallonen har börjat mogna och i dag så plockade jag de första. En geting som också ville smaka på godsakerna, blev arg när jag kom så den stack mig. Som tur är så finns ett litet husapotek i Hansgården och det innehåller bland annat en flaska Tee Trea olja. Jättebra på insektsbett/stick. Jag tog också och sådde lite mer rädisor.

En som trivs är katten Nils. Nätterna är ju ganska ljumma så då är han ute. Sen ligger han och sover till lunchtid. Då går han ut och lägger sig i skuggan och sover eller också - när solen börjar på att flytta sig från framsidan - så lägger han sig på de solvarma plattorna framför verandan. En katt kan verkligen konsten att njuta.
Katten Nils njuter av värmen från stenplattorna
  • Katt: Ett pygmélejon som älskar möss, hatar hundar och övervinner människor" Belgiskt ordtak
Vi hörs!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar