tisdag 17 juli 2012

Familj

"Familjen är det viktigaste i världen". Det är Prinsessan Diana som sagt dom orden och jag håller med. Sen kan ju en familj se ut på många olika sätt. Alla har inte barn tex, men det finns säkert anhöriga i nåt led som kan räknas som familj.
Barn - kan ju som bekant reta gallfeber på varandra som små och unga, men med åren så verkar det där retsamma avta och i stället mognar vänskap och förståelse. Jag kan se det på våra egna barn och barnbarn
Min son kunde nästan reta gallfeber på sin syster som blev jättesur, klampade upp till sitt rum där hon slängde igen dörren, men redan nästa dag så var de sams igen. Barnbarnen är precis likadana. I bland retas de så det slår gnistor om det och nästa stund så leker de som bästa vänner.



Dotter Kristina 1 år 2 mån, son Anders 3 år 7 mån.
Mamma - också ganska ung

Nu är ju våra barn stora men jag blir lika varm i hjärtat varje gång jag ser att de har glädje av varandras sällskap. 
Lillasyster och storebror 

Den dag som jag och maken är borta, så har de ju bara varandra och då känns det skönt att de kommer bra överens.
Naturligtvis har de sina familjer också, men det är lite speciellt med syskon - man kommer ju från samma familj.
Det blev lite känslosamt det här. I bland blir det så. Jag är i alla fall tacksam och glad över min familj, att den sen har utökats med både svärson, sonhustru och barnbarn, är bara en jättestor bonus.




  • Dåren drömmer om rikedom, den kloke om lycka" Turkiskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar