torsdag 5 juli 2012

En gnällig kärring



Häromdagen på väg hem från Leksand så kom jag åkande i grannbyn Alvik. Då kommer det en cyklist ner från en väg på vänster sida och fortsätter sedan vägen fram på den sidan. Mig veterligen så har vi haft högertrafik i Sverige sedan 1967. Jag åkte sakta för att se om han tänkte åka över när jag passerat men se det gjorde han inte. Däremot mötte han en mamma som var ute och cyklade med sin dotter. Dom cyklade på rätt sida och jag kan undra vad flickan får för känsla för cykling. "Du kan cykla på vilken sida du vill" - kanske.
När såg ni senast en cyklist som visade med armen att
han/hon ska svänga?

En annan sak med cyklister är deras totala nonchalans mot att ha lyse på sin cykel, samt att slänga sig ut på ett övergångsställe utan att stanna först.
Rätt utrustad cykel

Så där ja. Färdig klagat för denna gång.
För övrigt så njuter vi av det underbara sommarvädret som äntligen kom. Så här ska sommaren vara! (tycker jag i alla fall)



  • "Till varje regel finns det ett undantag, och vice versa"
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar