tisdag 10 juli 2012

Mera översvämning

Man tittar på TV och ser alla som fått vatten i sina källare och man tycker "fy vad jobbigt det där måste vara". I dag när jag var på väg till träningen, så fick jag reda på att sonen utsatts för just detta. Hela källarvåningen täckt med vatten som bara fortsatte att pulla upp ut alla golvbrunnar.
Jag struntade i träningen, handlade det nödvändigaste sen vände jag hem igen. Väl hemma kollade jag på plats hur det såg ut och inte var det trevligt inte.
Här i tvättstugan bubblar vattnet upp ur golvbrunnen

De två yngsta barnen följde med mig hem medan den äldste (11 år), maken, sonen och sonhustrun öste vatten och körde med länspumpning för allt de var värda.
Det gick ju inte att vara hur många som helst i källaren heller så jag fick agera som kocka och serva med mat och dryck till hungriga och trötta arbetare. Tur man kan göra lite nytta.
Nu i skrivandets stund så kommer det i alla fall inget mer vatten upp genom brunnarna, men osvuret är alltid bäst. Sonen var i full färd med att göra en brasa i kaminen för att i möjligaste mån dra ur lite fukt. När allt stabiliserat sig så får det väl bli att ställa dit en avfuktare.
Tänk ändå vad vatten kan ställa till med även om en del av den mindre sorten Homo sapiens, tycker det är jättekul.
Lycka är att få leka i en vattenpöl


  • För en myra är daggen som en översvämning" Indiskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar