måndag 2 juli 2012

Kalla vindar och bladlöss

Har varit i sommarstugan i dag.Tog med shorts för att kunna njuta av solen..men......det blåste små j...lar. Hela sjön låg på Tur nog är verandan inglasad men det drog kallt om fötterna. Soligt och vackert men kallt. Det var riktigt skönt att få komme hem och sätta på sig ett par strumpor. Men..Det är ju juli nu så strumpor borde vara totalt onödigt!!!


Det blåste inte riktigt så här mycket, men nästan
Väl hemma igen, så konstaterade jag att min dill som började växa så fint nu var fulla av bladlöss. Jag har aldrig varit utsatt för det tidigare så jag blev tvungen att Googla på det och , jodå det var visst ganska vanligt. Nu tar jag bort alltihop så får vi se om jag sår en till omgång eller om jag köper den dill jag behöver.


Bladlus
På väg till sommarstugan så gjorde vi en avstickare till Clas Olssons i Insjön. Det är inte klokt vad man kan hitta många sådana där " bra att ha" prylar i den affären.

Mycket bra att ha grejer finns det
  • "Att öppna affär är enkelt, att fortsätta att hålla den öppen är en konst".  Kinesiskt ordspråk
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar