söndag 22 juli 2012

Många känslor


En vanlig söndag eller....? Nej inte riktigt, I dag var det ju årsdagen av massakern på Utöja och bombdådet i Oslo. Jag lyssnade på P1- Sommar, där en av de överlevande berättade hemska saker. Det är svårt att ta till sig och förstå. Man kan bara hoppas att det aldrig ska behöva hända igen.
Men så slår man upp Expressen och läser om Syrien. Visst är väl det nästan samma sak? Folk instängda i små byar/städer och trupper som kommer och skjuter sönder hus där det gömmer sig barn och deras föräldrar. Ja, nog ska vi vara oändligt tacksamma som blivit förskonade från sånt.

Det var en fin förmiddag när jag tog ett nappatag med utblommade växter i rabatterna. Fick en hel skottkärra full. Sen tog jag och klippte bort fula och vissna rosor. Där blev det en hel hink full och det luktade gott när jag slängde det i skräphögen.
I övrigt ska vi äta lite grekisk inspirerad mat hos sonen i kväll. Jag har en flaska Retsina kvar sen fjolårets Greklandsresa, jag har gjort en skål med tzatziki och jag har ett stort grekiskt lantbröd i ugnen. Det får bli vårt tillskott till kalaset.




Vinet
Tzatziki, Grekisk sallad, bröd och grillad kött

 
  • "Det är dumt att odla bitterhet, när man kan odla vänskap" Gunilla Dahlgren ur boken "Lilla fruntimret har landat"
Vi hörs!



1 kommentar:

  1. det smakade sååå gott! Vi hade ju lite grekisk musik i bakgrunden oxå för att förstärka "grekkänslan". :)

    Kristina

    SvaraRadera