fredag 22 juli 2016

Varmt

Nu har sommarvärmen kommit och det rejält. Klarblå himmel och ingen vind. Det är med andra ord varmt.
Jag var uppe ganska tidigt i morse för att rensa en rabatt och runt några rosenbuskar. Sen satte jag på vattenspridaren. Eftersom jag har trädgård på båda sidor om huset, så är det bra om jag kan vattna varannan dag.
Jag ställde mig på verandan och strök. Där var det skugga så det kändes bara trevligt. Det har ju blivit en del tvätt av textilier från sommarstugan, inte för att det är smutsigt utan för att få bort den instängda lukten.

Efter en lätt lunch under äppelträdet, så satte jag mig i skuggan och lyssnade på programmet sommar. Nu efter eftermiddagskaffet ska jag väl börja göra mig i ordning så smått inför min libanesiska/arabiska middag ikväll.
På förmiddagen så gassar solen på den gamla ladugårdsväggen
där blommorna trivs.
Olika sorters Clematis
tillsammans med pelargoner
  • "Personer som röstar avgör inte ett val, personerna som räknar rösterna gör det." Joseph Stalin 1879 - 1953.  Sovjetisk politiker och diktator.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar