tisdag 19 juli 2016

Avslutet nära


Så då var köpekontraktet undertecknat och klart. Jag och min syster har träffat de nya ägarna och det visade sig att de har vistats i området hela somrarna i flera år för killens mamma har en stuga 3 tomter bortanför vår. Det känns skönt att köpet hamnade hos någon som tycker om trakten så som jag och min syster har gjort (och fortfarande gör).

I morgon börjar jag och maken att hämta hem lite av de saker som funnits där under visningen. Vi kommer att ta det lite pö om pö och så får vi hjälp av starka armar nästa vecka för att ta det sista.
Sen är det "bara" att städa men det går säkert bra. Jag har fått löfte om hjälp av både sonhustru och dotter.
Därefter får vi göra avslut genom att lämna över nycklarna till de nya ägarna och en epok i mitt och min systers liv är slut.
  • " Sök råd hos de vise och hjälp från de mäktiga." Moliere 1622 - 1673. Fransk dramatiker och skådespelare
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar