lördag 9 juli 2016

Flytande sommarstuga

En flytande sommarstuga. Det här ekipaget kom flytande så tyst nerför älven igår när jag var till Tibble och skurade mattor. Jodå, det blev ytterligare några mattor. Jag tog mig inte för att tvätta fönster - som jag hade tänkt - utan jag tog och gick igenom mitt förråd av mattor. Det blev ett antal som fick åka till tippen och så några som jag skurade.
En annan sak som blev av igår var att jag städade upp bland mina glasburkar. Jag gör inte så väldigt mycket sylt och sånt längre men fortsatt så spar jag på burkar!!?? Jag kanske inte är ensam om detta fenomen men nu fick det vara nog. Det blev en tur upp till Siljansnäs där jag kastade riktigt mycket i den glaskupa som står där.

Vi åkte till sommarstugan i morse - jag och maken. Det var några saker som vi ville åtgärda innan visningen. Vi klarade oss precis undan både åska och regn och nu ska vi invänta den första av de två visningarna som mäklaren ska ha. Den är på tisdag och det ska verkligen bli spännande att höra. Vi vet i alla fall att det är 1 som visat ett stort intresse.
  • "Inget är mer användbart än tystnad." Menander of Athens 341 f.Kr - 290 f.Kr. Grekisk dramatiker
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar