fredag 29 juli 2016

I kyrkans tjänst


I dag var det min sista tjänstgöringsdag i Vägkyrkan för det här året. Det är en fin sysselsättning som ibland kan gå över att bli långtråkig. Det beror alldeles på hur många besökare man har och hur pass pratsamma dom är. I dag var det ett 10-tal icke pratsamma personer som besökte kyrkan, men sen fram emot 12-snåret då började det att komma en del. Det visade sig att det var dop klockan 13 och det var ett trevligt inslag och den lilla flickan fick namnet Inez.

Annars läste jag en bok och hade min iPad att roa mig med.
När jag kom hem såg jag att maken plockat en del kantareller och jag fick med honom upp till ett av "våra" kantarellställen. Tyvärr så visade det sig att vildsvinen också hade hittat dit så vi åkte hem med endast tre taggsvampar i påsen. Det får väl bli en svampomelett i morgon. Gott
  • "Försök inte förstå så att du kan tro, utan tro så du kan förstå." Aurelius Augustinus 354 - 430. Romersk biskop och kyrkofader.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar