onsdag 13 juli 2016

Åskväder

Regnet vräker ner. Bra för marken och grödorna. Vår gräsmatta hade börjat på att gulna men nu får den behövlig väta.
Hoppas bara att det är uppehållsväder i Borlänge eftersom det blir visning av sommarstugan nu på eftermiddagen. Det känns alltid mer välkomnande om det är uppehållsväder och kanske lite sol.

Jag har varit in och handlat idag (pensionärsrabatt på Mårtas) och passat på att hälsa på min arbetskamrat Aina.
Maken har börjat rödfärga verandan - det vita är redan klart. Det blir så fint och ser så prydligt ut. Enda nackdelen är att nu måste vi ta resten av huset också.

Jaha, nu börjar det mullra också. Åskan! Då tar jag väl och slutar skriva då.
Den här lilla bloggen blev försenad pga åskvädret men det gör inte så mycket. Åskvädret blev lite intensivt och det blev aldrig läge att slå på datorn igen. Nu idag (onsdag) skiner solen igen, åtminstone för tillfället. Jag ska göra mig i ordning och åka upp till kyrkan där jag ska vara Vägkyrkovärd under dagen.
 
  • "I stillheten finns liv. I stillheten blir du aldrig ensam." Ferdinand Finne 1910 - 1999. Norsk konstnär, grafiker och författare.
Vi hörs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar