torsdag 28 juli 2016

Trötthet

De två senaste dagarna har både jag och maken varit väldigt trötta. Makens trötthet beror nog på att han fick en släng sommarsjuka och lät bli att vila efteråt. Han insisterade på att åka till stugan och köra ett lass möbler, trots att han inte kände sig riktigt bra. Han får sota för det nu så nu gäller mycket vila för hans del.
Själv är jag bara trött och slö. Det blev mycket med stugan. Mycket mer jobb än vad man kunnat tro när vi satte igång. Nu är det i alla fall klart och den 9 augusti ska vi lämna nycklarna. En annan sak som återstår är det loppis som jag ska ha tillsammans med sonhustru och dotter. Det blir mycket grejer och vi kommer att bli tvungna att sätta upp ett tält som komplement till ladan.
Vi har funderat på att sälja kaffe/bulle så folk kan sitta ner i trädgården och fika och sen kanske fortsätta handla (Ingrid ler). Nåja det beror på vädret. Jag har då bakat en sats med bullar idag och går dom inte åt på loppis, ja då finns världens mysigaste bullmonster på Väståker som gärna vill ha.
Edvin kom över och hjälpte oss med lite gräsklippning igår. Det var väldigt snällt och skönt framför allt för maken som brukar sköta det annars.
  • "God morgon varma kaffe! Din doft renar mina sinnen. Björnstjerne Björnson 1832 - 1910. Norsk författare, diktare och samhällsdebattör.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar