onsdag 6 juli 2016

Olika typer av arbete

Arbetslusten smög sig på idag. På förmiddagen så gjorde jag tomatketchup, örtolja och grillsås. Jag var på väg att göra sweetchilisås också men jag hade köpt för lite chilifrukter på torghandeln igår så jag får göra den såsen en annan dag.
Förmiddagens arbete
Vi fick främmande av 2 barnbarn också. Yavanna hon stannade men Noah åkte tillbaka hem efter att ha ätit en glass.
Till lunchen så gräddade jag våfflor och det gick ju ner i ett nafs. Därefter så åkte vi till Tibble och skurade några mattor. Det finns en bra skurflotte där nere i älven. Det saknar jag faktiskt här i Almo. Skulle vara jättebra om det fanns en nere vid badplatsen.
Eftermiddagens arbete
Yavanna hjälpte mig att skura och blev så svettig att hon måste gå i och bada - till magen i alla fall.

Nu har vi fikat och bakat en sockerkaka så nu börjar farmor bli lite trött. Dags att sätta sig en stund och pusta.
  • "Barn är i större behov av förebilder än kritik." Joseph Joubert 1754 - 1824. Fransk författare och moralist.
Vi hörs!
Vi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar