fredag 8 juli 2016

Första skörden


Vädret fortsätter att vara riktigt vacker - men lite kallt. I går kände jag mig tvungen att vattna i mina pallkragar. Passade också på att skörda min första squash. Kul. Vet inte än vad jag ska göra med den. Kanske en grekisk specialitet - skiva den och fritera skivorna. Ätes med fördel som tilltugg till maten eller tillsammans med tzatziki.
 Passade på att köpa mer chili när jag handlade åt svärfar, så efter lunchen gjorde jag en sats med sweet chilisås. Den blev riktigt god om än liiite het, men man får väl vara försiktig.

Maken har pysslat med att göra ett litet skärmtak på vår veranda. Bra vid regnväder. Bra för den fina dörren och skönt att inte komma rätt ut i regnet. Lite jobb kvar dock. Lampan ska flyttas och det ska till en takränna.

Själv får jag nog ta mig i kragen och äntligen ta tag i fönsterputsen av mina små fönster på övervåningen. Jag har dragit på det länge men eftersom gardinerna är tvättade och strukna så finns det inget mer att vänta på.
  • "All filosofi ryms i två ord; uthållighet och avhållsamhet." Epiktetos 50 - 140. Grekisk filosof av den stoiska skolan.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar