lördag 13 februari 2016

Trevliga möten

Jag var upp till asylboendet i går och hämtade min tavla. Den är inramad och klar att hänga upp på väggen. Ehab - killen som gjort den arbetade som dekoratör hemma i Syrien så det är väl inte undra på att den blev bra. Han visade på sin dator flera av sina jobb och han talade om att han arbetat med att dekorera rum inne  i hus både i Syrien, Libanon och Förenade Arabemiraten. Hans fru - som väntar barn i mars - har studerat psykologi i Damaskus i 3 år.

Jag var också in och hälsade på Senam och Aram samt deras nyfödda bebis. Oj.oj,oj så sött. Hon sov när jag var där, men enligt både mamma och pappa så var hon visst inte lika trött på nätterna. Båda föräldrarna var naturligtvis överlyckliga.

Nu har vi fått 1 dm snö och det fortsätter. Det ser fint ut inför skånes sportlov som börjar på måndag.
Jag lockade ut katten Zingha när jag var hos sonen i förmiddags. Tänkte att hon kunde titta på när jag skottade snö, men hon var inte så intresserad. Hon ville bara in i värmen.
Inte längre än hit!
Sen är det dags att gå in igen.

  • "Jag är en medborgare, inte i Athen eller Grekland, utan i världen." Sokrates 470 f.Kr - 399 f.Kr. Grekisk filosof.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar