onsdag 17 februari 2016

Steg 3


I strålande sol och 0,5 grader varmt åkte jag till Falu lasarett i förmiddags. Målet var Mammografiavdelningen. Den här gången för provtagning.
Jag fick klä av mig på överkroppen och blev sen hänvisad till ett rum med en säng och en massa datorer. På sängen fanns ett hål där mitt bröst skulle vara. Jag låg på mage och de klämde ihop bröstet till en tunn platta. (Jadå, det gjorde ont - till att börja med) sen fotograferade man och sen bedövades bröstet. Därefter tog man vävnadsprover - 6 st. och till slut så lades ett litet chip in, på det ställe där celldelningen är. Detta för att underlätta för kirurgerna att hitta stället när de ska operera.
Hela proceduren tog ca 1 timme. Nu väntar jag svar på vävnadsproverna kanske i början av nästa vecka eller så får jag höra vid mitt samtal med läkaren nästa onsdag.

Alltihop det här har gått som på räls och det känns skönt. Skönt att väntetiden inte blir lång. Har jag tur så kan kanske allting klaras av på 1 månad.
  • "Där kärlek finns, finns liv." Mahatma Ghandi 1869 - 1948. Indisk advokat, politiker och andlig ledare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar