tisdag 9 februari 2016

En bebis och en tant

Jag har blivit bonusmormor - eller vad man ska kalla det. Senam fick i går eftermiddag en liten dotter och både mor och dotter mår bra efter vad jag hört.
Jag kan inte låta bli att tänka på barnets riktiga mormor - och farmor också för den delen. Tänk vad jobbigt att inte kunna få se sitt barnbarn och få "snusa" på det. Samtidigt måste de ju ändå vara glada för att barnen är i säkerhet i ett land med fred.
Senam och Arams dotter
Det kom ett meddelande i morse på min telefon. Ett kort och en text "hope that appeal to you" och så en bild.
Det är Ehab Hamed som ritat detta. Jag var upp till hotellet med lite babykläder, bland annat till Ehabs fru Baroa´a som ska ha barn nästa månad. Det var han som tog de fina korten utanför Siljansnäs hotell.
Nu har han gjort en teckning av det ena, och jag måste säga att jag tycker det är fantastiskt bra tecknat.

På min fråga om jag kunde få köpa bilden, så skriver han: " You can not be bought because it is a gift from me to you."  Fantastiskt.

I dag blir det ett pass på Björkbacken tillsammans med de gamla som bor där. De ska få göra lite rörelser till musik och sen delta i lite frågesport. Bra pass med träning för både kroppen och hjärnan.
  • "Det är mycket nedslående att leva i en tid där det är lättare att spränga en atom, än en fördom." Albert Einstein 1879 - 1955. Tysk fysiker. Nobelpris i fysik 1921.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar