fredag 12 februari 2016

Nytt "jobb"

Nu har vädret stabiliserat sig lite. Skönt. Några grader kallt och några snökorn.
Jag tog en backu- och/matdag idag. 1 Grytbröd, 4 Frukostlimpor, Fläskfärsbiffar och Pepparrotskött på älg. Det blir så där när man tror att man har lust att göra nåt och sen går den där lusten över. Man köper hem från affären och tar fram från frysen sen går luften helt ur en. Nu är det emellertid gjort och det känns bara bra.
Jag har fått en ny uppgift på dagarna nu. Kela! Det är sonens katt Zingha som behöver lite kel och borstning på dagarna nu när familjen är borta. En gång på förmiddagen och sen en stund på kvällen. Det är så pass kallt så hon vill då inte vara utomhus även om jag har försökt. Nej, det är för otäckt men hon har flera ställen inomhus där hon går runt och sover.

I eftermiddsag ska jag åka upp till asylboendet och hämta min "tavla" och samtidigt se om Senam har fått komma hem från BB.
  • "Det där är inte dörrmattan, det är familjens angorakatt."
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar