söndag 7 februari 2016

Lösa boliner

Nu går det fort  med snön. Vår gårdsplan ser ut som en skridskobana med vatten på. Endast små stråk med grus här och där. Det känns lite sorgligt men vad kan man göra.

I dag tog jag kontakt med föreståndarinnan för asylboendet och frågade lite om de sms som jag fått. Där Aram - Senams make - är rädd för att åka ensam till Falu lasarett med henne. Jodå, "det finns ingen här som kan skjutsa på måndag", fick jag till svar. Tacka då sjutton för att grabben är ängslig. En höggravid fru som skulle nedkommit den 18 januari och som har ont i ryggen. Hur han skulle ta sig till Falun vet jag inte, men jag fick i allafall löfte om att få betalt direkt om jag ställde upp och skjutsade. Det är mycket som verkar gå på lösa boliner.

Nu efter att jag fått mitt förmiddagskaffe, så ska jag gå ut i blomrummet och sätta frön, Bland andra frön från Kanarieöarna. Dottern var ju där för nån vecka sedan och när de kom hem så fick jag en ask med Hibiskusfrön. Det ska bli riktigt spännande att se om jag lyckas. Jag fick ju en flaska med orkidéplantor av sonen med familj när de kom hem från Thailand för ett år sedan. Dom plantorna klarade sig inte. Det blev nog för stor kontrast mellan flaskans microklimat och vårat bistra klimat. Det var roligt att prova i alla fall.


Hibiskus



  • "Kärleken är djup som havet. Ju mer den ger, ju mer har den kvar." William Shakespear 1564 - 1616. Engelsk författare och dramatiker.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar