lördag 20 februari 2016

Äntligen

Äntligen är alla pelargoner omplanterade.Jag har visserligen 1 kvar - den riktigt stora "pelargonbusken". Jag har inte riktigt kommit underfund om hur jag ska hantera den. Kanske måste jag vänta tills jag kan hålla till utomhus.
Min "pelargonbuske" från ön Egina Grekland

Ägnade sedan resten av förmiddagen åt städning, det måste ju göras ibland det också.

På eftermiddagen så blev det en tur upp till Björkbacken där väntjänstgrupp 1(som jag tillhör) hade hand om kaffet efter den korta andakt som hölls. Det var vår trevlige präst David Edman som läste lite, vi sjöng ett par psalmer och så var det en man som sjöng ett par sånger. Därefter så bjöd vi på kaffe och det blev livat och glatt runt kaffebordet.

Nu är det dags att gå hem till katten Zinga och kela en stund. Jag tror inte att hon vill gå ut för det snöar och blåser - riktigt ruskväder.
  • "Det finns inga främmande länder. Det är bara resenären som är främmande." Robert Louis Stevenson 1850 - 1894. Skotsk författare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar