tisdag 2 februari 2016

Säsongsstart i blomrummet

Nu har jag fått igång blomrummet. Jag har dragit på det länge nu bara för att det varit kallt och mycket skräp därute. Nu har ett element stått på lite så det var inte så där utkallt.

Flera pelargoner hade inte överlevt så här långt, men många andra hade till och med skjutit nya skott i mörkret. Nu har jag rensat dom från gamla blad, klippt ner dom och gett dom lite vatten plus att jag satt min speciallampa på timer. Nu ska dom få hämta sig från chocken och vakna upp till en ny säsong sen är det dags för ny jord och därefter ska dom förhoppningsvis sätta rejäl fart. Om en vecka eller så så är det väl dags att så tomater och paprika men den sådden får stå inomhus tills dess att jag ser att den tagit sig.
  • "En privat åsikt är svag, men den allmänna opinionen är nästan allsmäktig". Harriet Beecher Stowe 1811 - 1896. Amerikansk författare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar