tisdag 23 februari 2016

Spännande på landet

Vem har sagt att man måste bo i stan för att det ska hända saker. På "landet" kan det hända minst lika mycket och kanske också av trevligare slag.
Vad sägs om färska björnspår strax bortom husen i byn? En genväg till Kina? Man kan åka 4-hjuling eller vad sägs om en fantastisk grillkväll i mitten av oktober eller varför inte en lika fantastisk grillkväll i mitten av mars - båda utomhus!
Björnspår i april
Leravägen och genvägen till Kina
4-hjulingstur med farfar
Grillkväll i oktober med son, sonhustru och barnbarn
Grillkväll i mars med hela Hans-klanen

Jag är uppfödd i stan men jag längtar inte tillbaka en sekund. Jodå, om jag ska åka och handla nåt speciellt, då kan det vara bra att åka till stan men annar, nej tack. Jag har allt som jag behöver här på landet - i Almo.
  • "En intelligent människa kan säga en otrolig massa dumheter under loppet av en dag." André Gide 1869 - 1951. Fransk författare. Nobelpris i litteratur 1947
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar